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Nonreligion in a Complex Future

Nonreligion in a Complex Future

In the last 15 years, there has been a rapid increase in the number of people who identify as having no religion. In many countries where Christianity has traditionally made up the religious majority, nonreligious populations are now significant. Many approaches equate nonreligion with atheism or reduce it to "the secular", which limits nonreligion to only a small part of the phenomenon this project is investigating. More than atheism, nonreligion includes agnosticism, humanism, spiritual but not religious, indifference, and other varieties of nonbelief. More than just the secular, there are many ways to understand nonreligion and its links to concepts such as nationhood, democracy, secularism, laïcité, values, morality, culture, and heritage. The Nonreligion Project investigates the shape of nonreligion, observes how nonreligion and religion are negotiated in society, and develops evidence-based constructive policies to address the tensions that arise from those negotiations. This touches health policy, ethics, and law—for example, in the debates over medical assistance in dying.

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Nonreligion in a Complex Future

Nonreligion in a Complex Future

Ces quinze dernières années, le nombre de personnes qui s'identifient comme n'ayant pas de religion a rapidement augmenté. Dans de nombreux pays où le christianisme a traditionnellement constitué la majorité religieuse, les populations non-religieuses sont désormais importantes. De nombreuses approches assimilent la non-religion à l'athéisme ou la réduisent à "la laïcité", ce qui limite la non-religion à une petite partie seulement du phénomène que ce projet étudie. Plus que l'athéisme, la non-religion comprend l'agnosticisme, l'humanisme, le spirituel mais pas le religieux, l'indifférence et d'autres variétés de non-croyance. Plus que la laïcité, il existe de nombreuses façons de comprendre la non-religion et ses liens avec des concepts tels que la nation, la démocratie, la laïcité, la laïcité, les valeurs, la moralité, la culture et le patrimoine. Le projet Non-religion étudie la forme de la non-religion, observe la façon dont la non-religion et la religion sont négociées dans la société et développe des politiques constructives basées sur des preuves afin de répondre aux tensions qui découlent de ces négociations. Cela touche à la politique de santé, à l'éthique et au droit, par exemple dans les débats sur l'assistance médicale à mourir.

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